Bokföringsdags!

Idag har jag ägnat mig åt att sitta vid mitt manus på del 3 och skriva lite.  Snart, mycket snart blir jag deltidsförfattare och kan ägna flera dagar i veckan åt att göra det jag egentligen brinner för och det är att skriva och allt som det innebär.  Ni som är författare förstår precis vad jag menar och ni andra får försöka förstå. Det är inte så att jag inte tycker om mitt jobb på förlossningen, för det gör jag. Men om jag hade haft ekonomi till det skulle jag sluta jobba helt och bli heltidsförfattare.  Men ett steg i taget!

Det blev mindre skrivande idag än jag tänkt från början eftersom jag kom på att jag bara måste göra min bokföring från november månad. Ja, så är det när man är har enskild firma och eget bokförlag. Och nu 2 timmar senare är det klart. Och jag är glad för att de tre sista månaderna sedan jag släppt Drömlivet i Toscana har det bara varit intäkter. Tjohoo!🤩

Nu påfyllning med kaffe och något gott eftermiddagsfika och mitt manus igen ett par timmar. Senare ikväll ska jag njuta i soffan till denna serie som finns på Netflix.

Hemligheternas tid

AAAABcKiI6idtEKiiDLIE84PiX6-HnacVWUdLaVzISIcsPN6CH-E6lW_kMwKOIDXB3QUrbyhD9aZQSjOBTnVYDlyOflS3T58LnqRwXeGTkBAjcfK1RqS9aGkplE-fSdh

 

 

 

 

 

Lämna en kommentar