Manus 3 – Det fantastiska livet

Det var ett tag sedan jag skrev ett blogginlägg och jag kan inte riktigt greppa om att tiden försvinner i ett rasande tempo. Just nu har jag sommarsemester, precis börjat idag på min andra vecka av tre + två veckor i slutet av augusti. Delat upp semestern i år för att förlänga ledigheten och sommarfeelingen.

Sitter i denna stund i min sköna schäslong och skriver på sista delen i Jessica Schöön – feelgoodtrilogin med laptoppen i knäet. Bama ligger precis bredvid mig i fotändan och han tycker definitivt om att ligga i min schäslong. Oss emellan kom jag på honom i morse med att ligga där och jag tror faktiskt att han har sovit hela natten just där. Erkänner att det är tryggt att ha någon hos sig när man skriver. Ofta skriver jag när jag är helt ensam eftersom det är då jag får mest inspiration och är kreativ. Särbon Thomas har varit här i några dagar hos mig, men antingen så sitter han i köket med sin hobby eller i uterummet, medan jag befinner mig i vardagsrummet med utsikt över uterummet och trädgården. I princip fungerar det jättebra. Vi umgås om vartannat och jobbar emellanåt med det som vi båda tycker är fantastiskt kul. Med andra ord är det en superhärlig semester!

Bama schäslong1.jpg

Visst är lille Bama söt? 

När solen tittar fram lämnar han mig och schäslongen för att lägga sig i uterummet i solen och gotta sig.

Bama schäslong

 

Min erotiska novell  Rhodos i Melissa-serien släpps idag den 13 juli 2020 som ljudbok av Saga Egmont Lustförlag först, sedan ebok. Jag hoppas att ni vill lyssna på den med min pseudonym Alicia Heart. Varning för härlig erotik med sol och bad!

Melissa_2_AUDIO

Lämna en kommentar