Marknadsföring

Då är det dags för ett blogginlägg igen. En ledig dag i dag och hunnit med en hel del. Dock rinner dagarna iväg samtidigt som jag har funderat på hur man som debutförfattare ska marknadsföra sig. Men så var jag hos min trevliga frisörska för sex veckor och klippte mig och som helt plötsligt nämner.

-Varför tar du inte hit några av dina visitkort till salongen.

Sagt och gjort. Idag var det dags att klippa luggen igen hos min frisörska som heter Jenny och jag lämnade av cirka 125 stycken små kort som hon ställde fint i plasthållaren.

Marknadsföring
Visitkort hos frissan och Akademisk bokhandeln i Lund

Sedan tog jag chansen och promenerade till Akademiska bokhandeln och presenterade mig. Berättade att jag håller på att ge ut en debutroman i feelgoodgenren som egenutgivare och undrade om jag kunde få lämna några visitkort.

-Visst får du det, svarar den trevliga kvinnan i kassan. Och när boken är tryckt får du gärna komma in med den här till oss.

Så där lämnade jag resten av mina cirka 125 visitkort. Överlycklig över den positiva responsen och glad när jag tog bussen hem med en tom kartong.

Så nu undrar jag kära läsare om hur tänker ni och gör kring er marknadsföring?

3 reaktioner till “Marknadsföring

  1. Tack Anni! Vi får väl se hur samarbetet utvecklar sig i framtiden. Men glad och positiv är jag då de vill ta emot visitkorten och att jag kommer in med en bok när den är tryckt. Egenutgivarna blir fler hela tiden.

    Oj, så tråkigt. Du får krya på dig! Ja, jag har har läst ditt inlägg om marknadsföring. Många bra punkter 🙂

    Gillad av 1 person

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s